sobota, 11 maja 2013

Kinderbal

Dobry wieczór Siostry;) Znowu blogowy świat odpłynął u mnie na dalsze wody. Nowa praca i obowiązki domowe pochłonęły mnie całkowicie w tym tygodniu. Dodatkowo przez pół tygodnia ogarniałam dom i nasze ubrania po ponad tygodniowym pobycie nad morzem. A dzisiaj zorganizowałam pierwszy tak naprawdę u nas w domu kinderbal z okazji 9 urodzin mojej córki.

Co tu dużo gadać - było różowo, pastelowo, słodko, kolorowo, gwarno, wesoło i baaardzo głośno:)













 ****
Do zadania od strony rozrywkowej podeszłam profesjonalnie,  ponieważ  wyszukałam wcześniej w necie pomysły na zabawy dla dzieci w tej kategorii wiekowej, wydrukowałam sobie opisy zabaw i przygotowałam potrzebne gadżety. I z czystym sumieniem mogę polecić Wam kilka zabaw, które się u nas dzisiaj sprawdziły. Opisy pochodzą z internetu, może którejś z Was przydadzą się na podobną okoliczność;)
 
Mumia 
Dzielicie się na dwie grupy każda grupa wybiera swoją mumie i ścigacie się, która grupa pierwsza owinie swoją mumie papierem toaletowym. Moja uwaga: warto kupić papier toaletowy w całości, nie dzielony na listki, bo taki łatwo się rwie i trudniej zawinąć mumię:)

Wspólne rysowanie 
Do tej zabawy potrzebne są kartki z bloku i flamastry. Pierwszy uczestnik zabawy rysuje głowę dowolnej postaci u góry kartki i zgina ją tak, aby kolejny uczestnik nie widział tego rysunku. Pod zagięciem kolejna osoba rysuje dalszy fragment i też zgina kartkę. I tak po kolei, aż ostatni uczestnik skończy rysunek. W ten sposób powstają bardzo śmieszne postaci np. chłopiec ma tułów bociana, nogi żyrafy i do tego buty na obcasach.

Losowanie ze słoika

Uczestnicy zabawy siadają w kółku, prowadzący włącza muzykę, w trakcie której dzieci podają sobie mały słoiczek (lub zawiązany woreczek), ze znajdującymi się w środku karteczkami, na których zapisane są różne zadania do wykonania, np. "zrób 10 przysiadów", "opowiedz kawała", "zaśpiewaj piosenkę" itp., kiedy muzyka milknie ta osoba, która trzyma w ręku słoik, otwiera go i czyta zadanie, które musi wykonać. Zabawa trwa do momentu opróżnienia słoika z kartek.

Balonowy król
Każdy uczestnik otrzymuje napompowany balon i 2 części garderoby, np. płaszcz i spodnie od piżamy. Na sygnał wszyscy podrzucają swoje balony i tak nimi odbijają, żeby nie spadły na podłogę i przez cały czas trwania zabawy znajdowały się w powietrzu. Jednocześnie gracze muszą przy tej czynności założyć na siebie spodnie i płaszcz. Uczestnik, który nie upuścił balonu i najszybciej będzie ubrany wygrywa i zostaje mianowany balonowym królem.

I nasz dzisiejszy hit, czyli rzucanie torbą:)
Do torby podróżnej wpakuj dużo ciuchów. Mogą być czapki, szaliki, bluzy, bluzki, rękawiczki, skarpetki, staniki, spodnie... Włączasz jakąś płytę i zaczynamy grę. Jedna osoba siedzi przy odtwarzaczu i w pewnej chwili wyłącza muzykę (pauza). Siedzi tyłem do zawodników, którzy siedzą w kole na podłodze. W czasie gdy gra muzyka podają między sobą tą torbę. Gdy muzyka cichnie osoba, która trzyma torbę w dłoniach zakłada jedna rzecz z jej wnętrza. I tak gracie dopóki ciuchy w torbie się nie skończą. Liczycie ile każdy ma na sobie ubrań z torby. Wygrywa ten kto miał ich najmniej.

Na dzisiaj to tyle, jutro planuję wrzucić post balkonowy:)

Pozdrawiam!

41 komentarzy:

  1. Anonimowy11 maja, 2013

    nooooo i doczekalam sie:))pozdrawiam serdecznie,dziekuje za umilenie wieczoru i gratuluje checi i gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. :)) Cała przyjemność po mojej stronie:) Dziękuję również!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne pomysły na zabawy. Muszę zapamiętać :) Przy "rzucaniu torbą" musi być dużo śmiechu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy11 maja, 2013

    WOW!!!! cudny stół:) pomysły z konkursami też zawsze wykorzystywałam teraz już "nastolatki" mają inne pomysły:) Pozdrawiam Edyta:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy11 maja, 2013

    gratuluję pomysłów !"u Asi" jak zawsze wszystko dopięte na ostatni guzik czekam z utęsknieniem na post balkonowy .Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak kolorowo, owocowo i widać że wesoło...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uroczo! Pięknie wszystko przygotowałaś :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie, dzieci doceniają, jak rodzice napracują się przy przygotowaniach i chętnie wtedy pomagają! Bardzo dziękuję za te zabawy, u nas za tydzień komunia, ale zbiega się z urodzinami i tydzień po komunii lub najdalej dwa będziemy właśnie robić dla dzieci przyjęcie :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu! Wiem, że osoby, które prowadzą blogi już długo i mają tak duże grono czytelników raczej nie uczestniczą w zabawach z wyróżnieniami, ale ja wyróżniłam Cię u siebie :)

      Usuń
  9. I wlasnie to jest to! Dzieciakom nie trzeba piec wiele ciast na urodziny,najlepsze jest to,co mozna bez problemu wziazc w reke,czyli owoce,slodycze ,czipsy,paluszki...
    Zabawy ciekawe... Wykorzystam i bez urodzinek....

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zabawy :)Masz bardzo fajny pokoik i bardzo podoba mi się zorganizowanie stołu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A,też mam dzisiaj urodziny :):)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale u Ciebie było ładnie cukierkowo. Fajne te pomysły zabaw.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. fajna z Ciebie mama - wszystkiego naj dla córy!

    OdpowiedzUsuń
  14. Najlepsze życzenia dla Córci :-)Fajne pomysły na zabawy z dziećmi.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne przyjęcie, dzieciaki musiały być zachwycone! 100 lat dla córci :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  16. stół wygląda pięknie :) zabawy bardzo mi się spodobały,napewno wykorzystam przy urodzinach syna :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podane przykłady zabaw urodzinowych bardzo się mi przydadza, bo pod koniec czerwca chcę wyprawić urodzinki córci własnie w domu. Mam już pomysły plenerowe, a z Twoich propozycji na pewno skorzystam. :)
    Buziaki
    P.S. Asiu, wiem, że lubisz "Moje Mieszkanie", chciałabym Cię prosić o wsparcie akcji "Tyczymy MM", myślę, że warto spróbować. Zapraszam po sczegoły do siebie.
    Pa, Ewa

    OdpowiedzUsuń
  18. ale super zabawy wymyśliłaś.
    Przyjęcie było super imprezą.
    dużo miłości solenizantce

    OdpowiedzUsuń
  19. przesłodkie klimaty :) a i zabawy fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ zabaw miały dzieci. Na cały wieczór :)
    Zostało im trochę czasu na skosztowanie tych kuszących smakołyków ze stołu? :)

    OdpowiedzUsuń
  21. pięknie to wszystko zorganizowalas, Asiu :) slicznie nakryty stol, apetyczne smakołyki no i te zabawy-na pewno ktoras z nich wykorzystam gdy będę urzadzac urodziny mojej córci :) czekam z niecierpliwoscia na fotki Twojego balkonu w nowej odslonie z nadmorskimi nabytkami :) pozdrawiam niedzielnie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajne zabawy - postaram się zapamiętać! A przyjęcie śliczne, zgodnie z kolorystyką pokoju :)
    pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
  23. Super, ze opisałaś zabawy. Takie inne, nieoklepane. Skąd Ty je kobieto wzięłaś? ;-) Sto lat dla solenizantki! Już 9 lat, niesamowicie szybko dzieci rosną:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jenyyy ja stara jestem, ale gdyby mi ktoś taki kinderbal urzadzil to oszalalabym z radochy! Wszystko wygląda absolutnie oblednie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy12 maja, 2013

    Tylko piszmy raczej OPOWIEDZ KAWAŁ, a nie kawała. Niech dzieci przyzwyczajają się do poprawnego języka, zamiast klepać za Ferdkiem Kiepskim, że mają pomysła...
    Urszula

    OdpowiedzUsuń
  26. Impreza musiała być bardzo udana :) Wszystkiego najlepszego dla Twojej Córy :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudowne przyjecia :) Pięknia kolorystyka! Sama chętnie bym wzięła w takim udział :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też na pewno skorzystam z pomysłów:)) Niestety u nas party dopiero w grudniu:))
    Stół świetnie przygotowany- jak na dziewczyńską dżampę przystało :)
    pozdrawiam i dziękuję za inspiracje
    zapraszam również do siebie
    Marzena

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystkiego dobrego dla solenizantki :)Oby jej życie było zawsze tak radosne i kolorowe jak w ten dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  30. po zdjęciach widać, że było wspaniałe urodzinowe przyjęcie:))))))
    sto lat dla córeczki! :D
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  31. Fantastycznie nakryty stół, smakołyki i zabawy :) Córcia i jej goście zapewne zachwyceni :)
    Brawo !!!!!!!!!!!!!!!
    A jak ospa Mikołaja ????

    pozdrawiam serdecznie :)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  32. Stół wygląda pięknie i przesłodko...Sama chętnie bym do niego siadła...
    I bardzo fajne zabawy proponujesz...
    Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  33. Dekoracje świetne o stole nie wspomnę bo to po prostu poezja. Gratuluję pomysłu na wystrój i fajne zabawy.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  34. twój post to świetna inspiracja! ja co prawda szykuję się do urodzin 6 latki. Niestety plan jest taki, aby zorganizować imprezę poza domem (blokiem), choć mam duże wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  35. Coz za szczscie!!
    Ja mam do zrobienia urodziny dla kolezanek cörki..jakies -14 osöb (!!) ale dzieki za pomysly!!!napewno o nich nie zapomne!!
    Pozdrawiam serdecznie !!!!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Cudownie, gdy mama tak angażuje się w imprezę córki :) na pewno jest Ci wdzięczna :) ładny wystrój i ciekawe zabawy!
    pozdrawiam ciepło i dołączam do obserwatorów.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ale fajne pomysły na zabawy :-)

    OdpowiedzUsuń